Jan 13, 2006

فعلا که نه

برف هایی که اینجا می بارد بیشتر دانه های یخ است . مثل دانه های نمک خشک و از هم مجزا هستند . این جا هر روز هم که برف ببارد ارتفاع چندانی از برف شکل نمی گیره چون برفها روی هم یخ می زنند. در عکس پایین لایه یخ زیر برف های که تازه باریده اند مشهود است
پاسخ به چندسوال
اسم ماهی های اینجا " سمن " با گوشت قرمز رنگ است . البته ما برخی از آنها را دودی کرده ایم . عکس این ماهی در آرشیو مطالبم هست
من در حال حاضر مشغول به کار نیستم. تا دو سه ماه قبل برای روزنامه شرق ترجمه می فرستادم اما الان آن را قطع کرده ام و بیشتر مشغول کتاب خوانی و تمرین زبان انگلیسی هستم.اینجا یک دانشگاه داره که البته سطحش خو ب نیست اما من چند تا کلاس گرفته ام و از هفته جدید کلاس هایم شروع می شود.من زندگی در بثل را دوست دارم . تا الان، به رغم برخی روزهای خسته کننده و طولانی که داشته ام اما هنوز از زندگی در اینجا خسته نشده ام . در واقع هنوز جذابیت ها و تفاوت های زیادی در زندگی اینجا هست که مایلم آنها را ببینم .اتفاقا یک دوستی دارم که او هم تقریبا همزمان با من به این روستا آمد. از اینجا خیلی بدش می آد. بگفته خودش ،هر روز کلی به شوهرش غر می زنه که چرا اینجا آمده اند. اما هفته قبل که مسافرت رفته بودند به من تلفن زد و گفت که دلش برای روستایمان تنگ شده!گرچه بلافاصله گفت که دلش برای خانه اش تنگ شده تا روستا!! ولی در مجموع اگر کسی همان چند ماه اول با زندگی کردن در اینجا سازگار بشه زیبایی هایی در اینجا هست که او را دلبسته می کنه . فکر می کنم بیشتر به روحیات افراد بر گردد. بعضی ها که از اینجا رفته اند می گویند که دلشان برای زندگی در این روستا تنگ شده اما نبود برخی امکانات از جمله امکانات تحصیلی باعث شده که آنهابه خاطر فرزندان شان به جاهای دیگر بروند.بعضی ها هم رفته اند و دوباره برگشته اند. بعضی ها هم رفته اند و دیگر پشت سرشان را هم نگاه نکرده اند. بعضی ها هم رفته اند اما برای مسافرت و تفریح به اینجا می آیند. من که فعلا اینجا هستم تا بعدPosted by Picasa

5 comments:

Anonymous said...

سلام اکرم جان
مدرسه های اونجا چطوریه زنگ تفریح دارن؟ روزهایی که خیلی کوتاهه بچه ها چطور میرن مدرسه؟

Anonymous said...

ممنون از جوابهات
برام خیلی جالب بود دختری که تهران زندگی میکرد و شغلش هم شغل آرامی نبود از زندگی در جایی به ارامی اونجا لذت میبره
همیشه سالم و موفق و خوشحال باشی دوست جون(عاشق این کلمه شدم)و

Anonymous said...

سلام .اميدوارم كه خوب وسلامت باشيد .ممنون از پاسخي كه داديد...اگه ميشه با توجه به اينكه مدتي در كار مطبوعات بوديد و راجع به رسانه مينوشتيد.لينك هايي در همين راستا بديد.

Anonymous said...

از اينكه بلدي از زندگيت لذت ببري خيلي خوشم مياد... شاد باشي

kimia said...

خیلی برام جالبه که از ان سرزمین می خونم . گرچه با سرما میانه ای ندارم اما از خوندن نوشته هات لذت می برم . موفق باشی