Apr 21, 2005

مصاحبه ام با نشریه بثل

اگر روی تیتر مطلبم کلیک کنید می توانید مصاحبه هفته نامه " دلتا دیسکاوری " با من را بخوانید . من در این مصاحبه یکسری اطلاعات کلی درباره ایران از جمله منطقه جغرافیایی ، جمعیت ، مذهب ، نوع حکومت و زبان آن ارائه کردم . درباره روزنامه نگاری در ایران و همین طور احساسم در شهر بثل و تفاوتهای آن با تهران نیز صحبت کردم . البته این را بگویم که اینها را به انگلیسی برایشان نوشتم چون نوشتنم به انگلیسی خیلی بهتر از صحبت کردنم است .مصاحبه ام به لحاظ حرفه ای و اطلاعاتی که در مقام مصاحبه شونده داده ام ، خیلی ابتدایی و کلی است ولی برای آنها خیلی جالب بود چون من اولین ایرانی بودم که آنها ملاقات می کردند .همان طور که می دانید من و همسرم تنها ایرانی های اینجا هستیم. این هفته نامه را یک زن و شوهر اسکیمویی خیلی جوان منتشر می کنند و یک خبرنگار پاره وقت ورزشی هم دارند . محل کار آنها یا به نوعی تحریریه شان یک اتاق است با دو کامپیوتر . آنها هر دوشنبه مطالب آماده شده را به از طریق کامپیوتر به چاپخانه ای در " انکوریج " می فرستند و روزهای چهارشنبه هر هفته نشر یه در سراسر آلاسکا توزیع می شود. این نشریه هفت سال است که منتشر می شود و28 صفحه دارد .شعار این نشریه که در صفحه اول آن چاپ می شود ، " اخبار واقعی برای مردمان واقعی " است . همین جا به این نکته اشاره کنم که اسکیموها خودشان را اسکیمو نمی نامند بلکه خودشان را " مردمان واقعی " می خوانند. عکس بالا تحریریه این نشریه را نشان می دهد که البته اعضای آن فقط خانم " کلی " و همسرش " گریگ" هستند

1 comment:

Anonymous said...

salam doosteh man. omidvaram khub bashi. kheili ba in do nafar hal kardam, az tarze kareshun khosham umad. be khosus ke otagheshun namoratabe, akhe mahale kareh khodam va miza kare khodam ham tu khuneh namoratabeh. ;) man ziad ba nazm nemitunam kar konam. unja va harjaye digeyee ke hasti moafagh bashi. sareh forsat mosahebat ro mikhunam