Jun 5, 2005

صید اولین ماهی سمن

اولین ماهی سمن را هم دیروز صید کردیم . تقریبا 10 کیلو بود با گوشتی به رنگ نارنجی ! تور را که انداختیم ، حدودا بعد از پانزده یا بیست دقیقه بود که تکان خوردن قلاب های تور از صید ماهی خبر داد. به همین یک دانه برای افتتاح ماهی گیری قناعت کردیم . البته بنده هیچ نقشی در صید این ماهی نداشتم فقط برای جمع کردن تور کمک کردم . چون هر کس که شهروند امریکا نباشه نمی تواند به با تور ماهیگیری کنه . ولی با قلاب و تفننی مثل ماهی های اسملت که گرفته بودم ، اشکالی ندارد. علتش هم این است که غذای اصلی اسکیموها و ساکنان اینجا ، ماهی است آن هم صید ماهی برای استفاده خانوداده نه فروش و کاسبی ! راستی من دیروز مسافت تقریبا طولانی را خودم قایقرانی کردم . نکته مهمش این بود که باید قایق را از مسیرهایی که احتمالا کم عمق و پر شن است ، فاصله بدهیم . تقریبا وسط رودخانه شنی است و حاشیه اطراف آن راه مناسبی برای حرکت است . لنج مملو از اسباب و اثاثیه سفارشی ساکنان بثل هم در راه بود . از وسایل کوچک گرفته تا ماشین و خانه کاملا آماده ، از جمله وسایلی است که لنج می آورد

No comments: