Aug 8, 2005

موزه لامپ مهتابی

این تصویر ، نمای بیرونی یک مرکز فرهنگی وهنری در شیکاگو است . در این مرکز هنری ، آثاری درباره " فلورسنت " و ترکیب رنگها از طریق قرار دادن چندین لامپ مهتابی رنگی به اشکال مختلف در معرض نمایش گذاشته شده بود. راستش من زیاد سر درنیاوردم اما در یک اتاق ، چندین لامپ مهتابی با نور قرمز به صورت یک چوبه دار بود و در کنار آن نوشته شده بود: صحنه ای از اعدام .من فقط این را فهمیدم ! بقیه اش هم بدون توضیح بود ! راستی عکسبرداری در موزه لامپ مهتابی ممنوع بود !!!! ولی فکر کنم این طوری می شه تجسم کرد : چشمهایتان را ببندید ، فرض کنید داخل اتاقی هستید که رنگ دیوارهایش خاکستری روشن است ، در زاویه اتاق حداقل 5 یا 6 لامپ مهتابی را پشت سر هم یا با زاویه و اشکال هندسی تجسم و به دلخواه خود به آنها رنگ بدهید . رنگهایی که من دیدم سبز و بنفش و آبی بود و برخی اتاقها هم مخلوطی از این رنگها بود. در حین بازدید از این موزه سه طبقه ای یک ذره وحشت زده بودم . به رغم حضور رنگها ، یک جور سردی را حس می کردم . با این که برخی رنگها مثل سبز یا آبی آرامش دهنده هستند اما با ایستادن در اتاق های سبز یا آبی ، باز همان حس را داشتم . نمی دانم چرا ؟ شاید به خاطر این که سواد هنری ام کم است Posted by Picasa

6 comments:

Anonymous said...

what happened in the photo? Thanx for amazing reports. I always learn much. thanks once more

Anonymous said...

Dear Miss Didari Hoping have very good situation for study in Uni and Journalism sphere in US.In 7 laydies that passed the good mark in Ministry of Foreign affairs ( IRAN ), You were the second, and i am the first in That examination, But they select one man that have the 8th mark in our group.I have knew you, from your Researches and your journalistic texts, and Also I know your mark in examination, But i couldn't do any thing about that.I always say this story to everyone whom i guess know you. Hoping good live and don't forget your journalism activities, The Iraninan Women need to have the women as you. ( I haven't your E-mail . Pardon Me ) Raha

Anonymous said...

رها جان . سلام . امیدوارم که خوب باشی. ممنون از نوشته ات . راستش خودم همان روزها مطلع شدم که نفر دوم بودم و من را انتخاب نکردند. به هر حال از کامنتت خیلی خوشحال شدم . موفق باشی دوست من .

Anonymous said...

سلام دوست مهربان و به قول خاتمي خواهر عزير تبريك مي گم اين شالله سال ديگر هم باز هم نفر اول شوي من خيلي خوشحال شدمواقعا البته از داور ها خيلي عصباني ام امسال هم خيلي حق كشي كردند ولي باز هم اين ترجيح بند تكراري را مي گم كه خيلي كار خوبي كردي كه از ايران رفتي موفق باشي به همسرت هم سلام برسان

Anonymous said...

akram jan kheili vaght bood ke behet sar nazade bodam, mesle hamishe khondani va por bar bood.

Anonymous said...

سلام و درود. گزارش روان صادقانه. از آشنایی با وبلاگ شما خوشبختم