Jun 11, 2006

کمپینگ-9

من به همراه کارولین ( زن اسکیمو) و بچه ها در بیابانی که چادر زده بودیم دنبال تخم پرنده گشتیم و اینها را پیدا کردیم و خوردیم. جمع آوری تخم پرنده یکی از کارهای اسکیموهاست که در فصل تابستان انجام می دهند. کارولین به ما گفت که اول به پرندگان نگاه کنیم که کجا پرواز می کنند و نحوه پروازشان چه طوری است . هر جا که آنها خیلی دورش بچرخند احتمالا لانه شان و تخم هایش را آنجا گذاشته اند. شیوه سختی بود اما وقتی که تمرین کردم یاد گرفتم و توانستم لانه پرندگان را لای بوته ها پیدا کنم و سه تا تخم جمع کنم . البته در هر لانه باید چند تا تخم را باقی می گذاشتیم تا پرنده شوند. تخم هایی که می بینید مال غاز ، قو و چند پرنده دیگر هستند که من اسمشون یادم رفته Posted by Picasa

3 comments:

Anonymous said...

سلام
حتي تصورش هم نميكني اگه بگم چقدر اين وبلاكت برام جالب و بدرد بخوره. من دارم روي همين چيزا تحقيق ميكنم. البته نه دانشگاهي . يه جور ديگه ولي اينقدر بهت بگم كه به درساي دانشگاهم اينقدر علاقمند نبودم.
راستي كه كار فوق العاده اي انجام دادي كه نتيجه سفرت رو نوشتي. ميتوني از غازها و قوها برام بگي؟ و از صيد و شكار در فرهنگ اسكيموها؟

Anonymous said...

سلام اکرم
نمی دانم شما آقا هستید یا خانم! البته وبلاگ رو کامل نخوندم. ولی خیلی جالبه. خوب راستی ایمیل شما رو پیدا نکردم . می خواستم ایمیل بفرستم! اسم من امیرحسین و در ایران زندگی می کنم. ایمیل من:
amir_28@fastmail.fm
هر جا که هستی شاد و موفق باشی! منتظر جواب شما هستم.

Anonymous said...

سلام...
وبلاگتون رو که مرور کردم یک آن به خودم اومدم..
دیدم که چقدر جاهای نرفته..
و من ..چرا همیشه فکر می کردم زندگی یکنواختی حضور ادما در محل تولدشونه..
وااااااااااااااای
چقدر دوست دارم جای شما ..همراه شما درین سفر باشم..
خیلی مهیج...