Mar 1, 2006

افزایش میزان روشنایی هوا

چند روزی است که میزان روشنایی هوا خیلی زیاد شده است . در ماه دسامبر که طلوع خورشید ساعت 11 و نیم صبح و غروبش ساعت 3و نیم بود ، در اواخر فوریه فاصله طلوع و غروب خورشید افزایش یافت و روشنایی روز خیلی زیاد شده است. دیروز خورشید ساعت 8 و 48 دقیقه صبح طلوع و ساعت 7 و 14 عصر هم غروب کرد . امروز هم هوا منهای 17 درجه سانتی گراد است و اما جواب سوالها
من اینجا کار نمی کنم اما همسرم کار می کنه
کلا میزان حقوق اینجا نسبت به جاهای دیگر امریکا خیلی بالاست و به همان نسبت هم هزینه های زندگی در اینجا خیلی بالاست
هزینه بهداشت و درمان هم فقط برای اسکیموها رایگان است . کمک هزینه زندگی که دولت امریکا می دهد فقط برای اسکیموها است
جمعیت بثل 6 هزار نفر است . بثل که در جنوب غربی آلاسکا واقع شده ، مرکز خدمات رسانی برای 56 روستای دیگر است که در منطقه غرب آلاسکا قرار دارند. در هر روستا یک خانه بهداشت هست اما فقط کارهای اولیه را انجام می دهند . در غرب آلاسکا ، بثل تنها جایی است که بیمارستان دارد و ساکنان روستاهای غرب آلاسکا برای درمان به بثل می آیند. ظرف یکی دو روز آینده مفصل تر درباره خدمات درمانی خواهم نوشت
درباره کتابخانه سیاتل، عکسی که گذاشته بودم مربوط به یک طبقه از ساختمان کتابخانه بود که امکان جستجوی کتاب را از طریق اینترنت و سیستم شبکه ای کتابخانه های سراسر امریکا را فراهم می کرد. سیستم کتابخانه ای در امریکا ظاهرا بسیار غنی و پیشرفته است . به عنوان مثال اگر من الان دنبال کتابی باشم که کتابخانه بثل نداشته باشد از طریق سیستم شبکه ای که کتابخانه بثل به آن وصل است می توانم ببینم که آن کتاب در کدام کتابخانه امریکا هست و آن را امانت بگیرم . این چیزی که من می دونم

7 comments:

Anonymous said...

سلام دوست خوب
این عکس واقعاً زیباست و بخوبی چهره آلاسکا را نشون میده
موفق باشی
افشین از توکیو

Anonymous said...

ممنون هستم برای جواب دادن شما به سوالم
امیدوارم موفق و پیروز باشید... منتظر مطالب وعکسهای جدیدتان هستم.

شراره شریعت زاده said...

mer30 az in etelaat.;)movafagh bashi

Anonymous said...

سلام

ممنون از مطالبت
وقتي راجع به طلوع خورشيد مطلبت رو مي‌خوندم ياد كتاباي مدرسه افتادم كه نوشته بود در قطب 6 ماه از سال روز و 6 ماه شبه
موفق باشي

Anonymous said...

خانم دیداری دیروز با یک سری از بچه ها ذکر خیر وبلاگ شما بود.همه طرفدار پروپا قرص این وبلاگ و مخصوصا عکسهایی که می گذارید.اما صحبت از آرامش خاصی بود که در این فضا هست .خیلی دلم میخواد بدونم در این آرامش حوصله تون سر نمیره و آیا اونجا هم اتفاقات بد و مجرمانه رخ می دهد؟

Anonymous said...

اکرم جان ...جدا که خوش به حالت یه همچین جای قشنگی زندگی میکنی ...راستش من نمیدونم خودت و همسرت الان راضی هستین یا نه اما میدونم که همیشه دلم میخواسته یه همچین جاهایی زندگی کنم ....با ارزوی موفقیت و شادکامی خیلی خیلی زیات....!

Anonymous said...

خیلی ممنون که به سوالامون جواب میدید