Mar 14, 2006

برف پرت کن

این دستگاهی که می بینید " برف پرت کن" نام دارد . این دستگاه مجهز به موتور است که با چرخش آن ، برفها داخل یک لوله شده و سپس از دهانه آن که باز است ، به بیرون پرتاب می شود. پارو کردن برفها کار سختی است مخصوصا وقتی که کولاک می شود و باد برف ها را تلنبار می کند. به خاطر همین برخی افراد از این دستگاه ها می خرند تا جلوی خانه شان را از برفهای انباشته شده، پاک کنند. برف هایی که از دهانه لوله این دستگاه به بیرون پرتاب می شود تقریبا در فاصله سه متری انباشته می شوند. این آقای اسکیمو را من چند روز در همسایگی مان دیدم و عکسش را گرفتم. اولین بارم بود که این دستگاه را می دیدم. منظره پرتاب شدن برفها از داخل لوله دستگاه خیلی جالب بود. متاسفانه عکس آن خیلی خوب در نیامده. ولی اگر بیشتر دقت کنید پرتاب شدن برفها را از داخل لوله می توانید ببینید Posted by Picasa

6 comments:

Anonymous said...

سلام. دستگاه جالبی بود کاش توی ایران هم این دستگاه بود.حداقل کوچک ترش. موفق باشید

Anonymous said...

salaam,
first, what's the average temp. these days?
I think the time you can have a daylight is so short, then it's not boring for you? how come you can tolerate it?
rasti, ChaharShanbe Sooritoon ham Mobarak
iek irani az texas

Anonymous said...

سلام دوست من. خوبي؟ انشالله خوب باشي. منم هستم شكر. يه كم سرم خلوت شده. مي خوام يه چيزايي راجع به تفاوت فرهنگي و رعايت حق و از اين چيزا بنويسم. يه مقايسه كوچيك هم بكنم با آدمهاي اونجا. اميدوارم وقتي نوشتم بخون و نظرت را بگي.. مرسي. مواظب خودت باش دوست من

Anonymous said...

سلام
ميشه چندتا عكس از چهره ساكنان اونجا بگيري؟

Anonymous said...

در آرشیو ماه ژانویه دو عکس از زن و مرد اسکیمو وجود دارد. اگر توانستم عکس جدید هم خواهم گرفت

Anonymous said...

امروز هوا منهای 11 درجه فارنهایت ( منهای 24 درجه سانتی گراد ) بود. ما تا آخر آوریل و چه بسا اوایل ماه می برف خواهیم داشت. از ماه مارچ روزها در حال بلند شدن هستند. امروز طلوع خورشید ساعت 8 صبح و غروب آن ساعت یک ربع به هشت شب بود. روزهای تابستان که بلند است و تاریکی نیست خیلی سخت تر از روزهای تاریک زمستان است البته برای من . نکته دیگر این که به هرحال انسان با شرایط فیزیکی سازگاری پیدا می کنه. من هیچ وقت فکر نمی کردم که در هوای منهای 10 درجه سانتی گراد بیرون از خانه بروم اما اینجا در هوای منهای 30 درجه سانتی گراد به مدت یک ساعت سورتمه رانی کرده ام. تا حدی آدم عادت می کنه