Feb 12, 2005

چرا آمدم آلاسکا

و اما درباره آمدنم به آلاسکا : من سه ماه قبل با یک ایرانی که با او از قبل آشنا بودم و در آلاسکا زندگی می کند ، ازدواج کردم و اکنون برای ادامه زندگی به اینجا آمده ام . البته همسرم یک فیلم از زندگی در آلاسکا برایم تهیه کرده بود تا من با چشمان باز تصمیم بگیرم و بدانم که قرار است کجا زندگی کنم. به هر حال ما که تصمیمان را گرفته بودیم ، قبل ازدیدن فیلم اعلام کردیم اما فیلم را هم دیدیم. فیلم که چه عرض کنم خب همش برف بود و سورتمه های موتوری که مقابل خانه های پراکنده در شهر " بثل " بودند. تصور زندگی در جایی که سرمای آن تا 40 درجه زیر صفر می رود و روزهایش در زمستان به کمتر از دو ساعت روشنایی می رسد و بقیه آن تاریکی است و روزهای تابستانش کمتر از دو ساعت تاریکی شب را در پی دارد ، خیلی عجیب و غریب می نماید. راستش من سعی می کردم که زیاد به این بخش از ماجرا فکر نکنم ولی به هر حال هر وقت از وبکم می دیدم که مثلا ساعت 2 نصفه شب است و هوا روشن روشن گویی که ساعت 12 ظهر است ، شوکه می شدم . من هنوز نه تاریکی کامل و نه روشنایی کامل در آلاسکا را تجربه نکرده ام . فقط جالب است که بدانید که اینجا 12 ساعت و نیم از تهران عقب است و صبح ها ، هوا از ساعت 10 روشن می شود . اولین صبحی که بر حسب عادت حوالی ساعت 8 از خواب بیدار شدم جا خوردم که چه قدر همه جا تاریک تاریک است انگار ساعت 2 نصفه شب است . ضمنا شبها ، آسمان آلاسکا بسیار دیدنی است . پر از ستاره است ، همه آنها آنقدر نزدیک می نمایند که دلت می خواهد دست بالا ببری و آنها را بچینی

6 comments:

Anonymous said...

Salaam,

Omidvaaram ke mohit jadid baraay-etaan har rouz delpazir tar shavad...man 19 saal ast ke dar Suede zendegi mikonam va fekr mikonam ke zendegi mesl-e 2 rouy-e seke ast...Be hame chiz mishavad aadat kard be joz bi mehri ke aan ham bastegi be fard daarad...che zibaa aasmaan-e shahretaan raa tarsim karde-i raasti chand taa iraani dar Alaaskaa zendegi mikonad?Omidvaram ke bishtar khaanadegaanetaan raa baa mohit-e jadidetaan aashenaa konid...fekr mikonam bayad kheyli hayajaan angiz baashad! intor nist?
Baa dousti Yasseman

Anonymous said...

سه ماه قبل؟؟؟؟؟!!!!!!

Anonymous said...

چقدر خوب...
منتظر بقیه نوشته هات هستم
از زندگی در اونجا خیلی مشتاقم بشنوم
حتما بنویس

Anonymous said...

سلام من آرزومه بيام آلاسكا خوش بحال تو من اگه بخوام بيام الاسكا بايد چي كار كنم آدرس ايميلمو ميزارم راهنماييم كن behrooz19888@yahoo.com

Anonymous said...

ba salam
omidvaram hamishe shad va salamat bashid . man dokhtari 25 sale hastam ke alagheye ziyadi be zendegi dar Alaska daram shayad bavaretoon nashe vali in hamishe az arezoohaye man boode didane site shoma kheily baram jaleb bood va hichvaght fekr nemikardam Irani ham dar Alaska bashe hamishe asheghe oon damaye zire 40 darage barfha va asemoone porsetareye Alaska boodam torokhoda age mitoonid mano rahnamayii konid ke chetori mitoonam biyam Alaska va zendegi konam baratoon arezooye movafaghiyat mikonam . sepasgozaram khodanegahdar Golbarg adresse Email man g_mirsaidi@yahoo.com

Anonymous said...

salam khoobin?
man pesari 24 sale hastam v arezooye didane alaskaro daram. age bekham biam oonja zendeghi konam chikar bayad bokonam?
lotfan rahnemayim konin.
hamishe movaffagh bashin
e-mailam:vscc502@yahoo.com
hatman montazere javabetoon hastam.
mersi.