Feb 25, 2005

برخورد امریکایی ها با من به عنوان یک ایرانی

اول ، از بازدید کنند گان عزیزی که برایم پیام گذاشته اند واز گزارشهایم در" شرق " تعریف کرده اند ، تشکر کنم . برخی هم سوالاتی داشتند که اینجا جواب می دهم .یک دوست پرسیده بود که برخورد کسانی که اینجا هستند با من که ایرانی هستم چه طوری است . راستش من از روزی که اینجا بودم تا امروز هیچ رفتاری که نشانه بی احترامی یا بدبینی امریکایی ها نسبت به من به عنوان یک ایرانی باشد ، ندیدم . همه کسانی که تا امروز ملاقات کرده ام ، برخورد خیلی گرم و صمیمانه با من داشتند و با وجودی که زبان انگلیسی ام خوب نیست و دست و پا شکسته با آنها حرف می زنم اما همه آنها خیلی خوب من را تشویق کردند که به صحبت کردن ادامه بدهم و نگران اشتباه صحبت کردنم نباشند . راجع به ایران هم از من زیاد سوال کردند و سوالاتشان فقط پرسشی بود به دور از هرگونه قضاوت . جالب است که بگویم یکی از دوستان امریکایی برای شومینه خانه امان هیزم آورده بود ، روی یکی آنها برایم به فارسی نوشته بود :" خوش آمدید " که فوق العاده من را خوشحال کرد. اسکیموها را هم که عموما در کتابخانه شهر ملاقات می کنم ، خیلی مهربان هستند و عموما در آشنا شدن با افراد پیشقدم می شوند. این را هم برای برخی دوستان ویژه که علاقمند به دانستن در باره اسکیموها هستند بگویم امروز که به کتابخانه رفته بودم با یک مرد اسکیمویی آشنا شدم که سوال کرد از کجا آمده ام وحتی ایران را هم می شناخت و گفت که زندگی اینجا خیلی خیلی متفاوت با ایران است و برایم از شکار و کلاه درست کردن با پوست حیوانات حرف زد . بنابر این من تا الان هیچ برخورد منفی ندیده ام . یکی دیگر از دوستان سوال کرده بود که اینجا حوصله ام سر نمی رود. اگربگویم نه ، دروغ است اما تقریبا برنامه ریزی دارم . روزها معمولا یا مشغول تمرین زبان انگلیسی هستم یا روی ترجمه مقاله کار می کنم . فعلا دو تا مقاله برای صفحه رسانه روزنامه شرق فرستاده ام که یکی از آنها دیروز چاپ شد . با تمام این حرفها ، با 10 سال کار مطبوعاتی فشرده و شلوغی کارم ، نمی توانم بگویم که دلم برای برنامه خبری رفتن و گزارش نویسی تنگ نشده . دوستی هم خواسته بود که برایش بگویم چه طور میشه عکس گذاشت . راستش من که تازه کار هستم اما این را می دانم که دراین سایتی که من وبلاگ دارم باید برنامه ای را از قسمت تنظیمات جایی که مربوط به چاپ عکس در پروفایل است را نصب کرد. ازهمه دوستان قدیم و جدیدم متشکرم

7 comments:

Anonymous said...

دوباره سلام
اكرم جون مثل اينكه تو نماينده گفت و گوي تمدنها به ويژه بين ايران و اسكيموها هستي. البته از توع ايراني اش.
از اينكه ارتباط خوبي با اسكيموها برقرار كرده اي خوشحالم. خودت مي داني براي چه. منتظر گسترش اين رابطه هستيم.
شهرزاد

Anonymous said...

سلام. از اینکه می تونم باز مطالبتون را بخونم خوشحالم. به خصوص که دارم یواش یواش از دور با اسکیموها هم آشنا می شم. موفق و سرزنده باشی.
احسان

Anonymous said...

اکرم جونم چاپ مطلبت توی شرق خیلی حال داد. در واقع دیدن اسمت منو یاد روزایی انداخت که با هم کار می کردیم و صفحه رو می انداختیم گردن آقای تاجیک !

Anonymous said...

وبلاگ بسيار جالب و خواندنی داري. يك اسم خوب ديگر برايش شايد باشد "اكرم در سرزمين عجايب!" موفق و تندرست باشي.

Anonymous said...

وبلاگت را هنوز كامل نخوندم ولي به نظرم همين نوشته ات هم آخر كار خبرنگاري هست! واقعا از نوشته هات كه هنوز يكساعت بيشتر نمي شه خوندم خيلي خوشم آمده. بهت به عنوان يك ايراني افتخار مي كنم و اميدوارم سر زنده و شاد باشي. در مورد عكس العمل آمريكايي ها در مورد ايرانيها در اونجا هم بايد بگم به نظر من تبليغات بد در ايران اين ذهنيت را در همه پيش آورده كه آمريكاييها خونخوار ايرانيها هستند و مي خوان سر بهع تن ايرانيها نباشه!
اگر وقت كردي (كه بععيد مي دونم) به وبلاگ من هم سر بزن. خوشحال مشم.
موفق باشي

Anonymous said...

من مي خواستم براي شما ايميل بزنم اما آدرس ايميل شما را پيدا نكردم. ميشه آدرسش را در وبلاگتون قرار بدين؟

Anonymous said...

salam
khoobi akram jan.
nemidoonam mano mishnasi ya na.
man shoaee hastam. toy shargh safhe ara boodam.
pedaram ha ghesmate khadamat bood. yadet omad?
man midooni baray avalin bar koja didamet?
(yadam nist che etefaghi oftade bood ke shoma telefoni ba ye adame mohem mosahebe karde boodi va aghay ghoochani ba taajob goft: khiely herfey boodi ke toonesti azash harf bekeshi) man oun moghe taze omade boodam shargh. roozay avale shargh bood.
dige azat khabar nadashtam ta emrooz ke esmeto toy weblage khanoom hossenzade didam.
seday molayelet hanuz toy gooshame. omidvaram har ja ke hasti movafagh bashi
bye
shoaee