May 26, 2005

سفر به آنکوریج

چند روز پیش من یک سفر سه روزه به آنکوریج مرکز تجاری ایالت آلاسکا داشتم . هم گردش بود و هم خرید . قبلا بهتان گفته بودم که در بثل قیمت همه اجناس سه تا چهار برابر قیمت آنها در دیگر ایالت های امریکاست . به خاطر همین اکثر ساکنان بثل ، با خرید یک بلیط 300 یا 400 دلار به آنکوریج ترجیح می دهند که خرید حداقل 6ماه زندگی شان را انجام بدهند . درست است که بلیط هواپیما گران است اما هر خرید معمولی از فروشگاه بثل کمتر از 150 دلار در نمی آید ، آن هم خرید هفتگی ! اطلاعاتم از شهر آنکوریج کامل نیست اما بدانید که 40 درصد جمعیت ایالت الاسکا در آنکوریج ساکن هستند. اولین زندگی در این شهر در سال 1915 بوده است که مربوطه به زندگی کارگران احداث ریل راه آهن بوده است . آنها داخل چادر زندگی می کردند . گرچه آنکوریج مرکز تجاری ایالت آلاسکا است اما از نظر ترکیب و ساختار ساختمان و فضای شهری خیلی شبیه دیگر ایالت های امریکا که من تا کنون دیده ام، نیست . ولی طبیعت آن زیبا است .تمام شهر را سلسله ای از کوه احاطه کرده است . کوههای برفی و کوههای سرسبز . آنکوریج بیشتر یک شهر محل گذر و تامین مایحتایج زندگی ساکنان روستاهای مختلف آلاسکا است و همان طور که قبلا هم گفته بودم آنکوریج در کشور امریکا تنها شهری است که مرکز پست شبانه روزی دارد و تعرفه های پستی آن بسیار اندک است . و در واقع با این خدمات سعی شده که امکان حمل ونقل اجناس و وسایل به روستاها راحت تر فراهم شود. در این سفر کوتاه ما هم گردش کردیم و هم کلی سبزیجات و میوه جات و... خریدیم . راستی من زرد آلو و گیلاس و هندوانه را هم در آنکوریج نوبر کردم

1 comment:

Anonymous said...

hi omidvaram haletoon khoob bashe mehran hastam az teh
ghasd daram az tehran aval be roosiye va bad be alaska mohajerat konam
mikhastam kami mara rahnamayee konid
my email:
mehran_rouzbehi@yahoo.com