May 12, 2006

حرفی با شما

در ماه فوریه که راه اندازی " ستاره قطبی" یک ساله شد، تصمیم داشتم که به نوشتن خاتمه بدهم . چند دلیل برای این کار داشتم . اول این که مجموعه اطلاعات دریافتی ام تغییر چندانی نکرده است. دوست ندارم که بدون ارایه اطلاعات تازه و تکرار نوشته های پیشین دوستان عزیزی را که به این وبلاگ سر می زنند، معطل کنم و وقتشان را بگیرم.( متاسفانه در کار روزنامه نگاری این اتفاق می افته . مثلا ما سالها از اصلاحات نوشتیم اما 8 سال گذشت و نوشته های ما همه درباره این بود که پدیده دوم خرداد اتفاق افتاد و بس . نمی خواهم این تجربه را در وبلاگم که محیط شخصی ام است تکرار کنم مگر آن حرف یا اطلاعات تازه ای برای گفتن داشته باشم) . دوم این که نوشته ها و عکس های یک ساله من از زندگی دربثل ( صرف نظر از مسافرت ها ) تصویری است که سالها دربثل وجود دارد. سوم این که داشتن وبلاگ آدم را خیلی معتاد نشستن پشت کامپیوتر می کنه مخصوصا که اینترنتش هم وایرلس باشه و وسوسه بشی که از پشت کامپیوتر بلند نشوی. چهارم این که می خواهم یک مقدار بیشتر مطالعه کنم هم درباره اسکیموها و فرهنگشان وهم زبان انگلیسی و مطالعات دیگر. من یک گزارش جمع جور حاوی یکسری اطلاعات کلی درباره آلاسکا و اسکیموها براساس مطالعاتی که داشته ام نوشته ام و در این وبلاگ خواهم گذاشت و بعد از آن ستاره قطبی موقتا تعطیل خواهد شد. امیدوارم که مجموعه اطلاعاتم در این وبلاگ مفید بوده باشه. می دانم که کاستی خیلی داشته اما سعی دارم که در کتابم این کاستی ها را جبران کنم

5 comments:

Anonymous said...

سلام. برای من که خوندن این نوشته ها خیلی جالبه و فکر می کنم در آینده هم با وجود یکسانی مکان می تونه اتفاقاتی بیفته که نوشتنی باشه.

Anonymous said...

من از نوشته های شما بسیار آموخته ام. تعطیلی وب لاگ راه حل نیست. پیشنهاد می کنم اگر می خواهید وقت کم تر روی بلاگ نویسی بگذارید، کم تر و کوتاه تر بنویسید. پیروز باشید

Anonymous said...

سلام بانوي سرزمين يخها
حتي اگر مطالب و عکس ها هم تکراري باشه براي خوانندگان وبلاگ مخصوصا اون هايي که تو ايران هستند جذابيت خاصي داره . من به اين اميد که تو هر روز آپ مي کني کامپيوتر رو روشن مي کنم . به اين اميد که باديدين مطالب و عکس هاي تو از دغدغه زندگي رها مي شم و خودم رو تو دنياي ديگه رها ميکنم . به اين اميد که هموطن من در شمالي ترين نقطه کره زمين هنوز يک ايراني باقي مونده . و به اين اميد که ستاره قطبي هميشه مي درخشه .
دوست دارم

Anonymous said...

سلام مهمترین پل ارتبطیو قطع نکن
فکر میکنم همیشه مطلب برای گفتن باشه قرار نیست فقط یه موضوع خاصو فقط نوشت.
بعضی وبلاگها رو ببین مثل:http://weblog.shaar.com/
امیدوارم از این تصمیمت منصرف بشی
امیر از کرمانشاه-مهندس راه وساختمان
email: civil10036@yahoo.com

Anonymous said...

امیدوارم از این تصمیم برگردید. وبلاگ شما یکی از جذاب ترین وبلاگهایی است که سر میزنم و تصور اینکه شما ننویسید قدری برایم دلتنگ کننده است. این مدت یک ماهی که ایران بودم و چندان به سراغ کامپیوتر و اینترنت نمیرفتم کلی دلم برای نوشته هایتان تنگ شده بود. استدلالهای شما برایم قابل درک است ولی امیدوارم با برنامه ریزی بتوانید وقت کمی را به وبلاگ اختصاص دهید و ضمنا ما را از تجربه های جدیدتان در آنجا بی خبر نگذارید.