Apr 6, 2006

سفر به قطب شمال -17

و اینجا هم تقریبا نزدیک مرکز بئرو است Posted by Picasa

5 comments:

Anonymous said...

ستاره قطبی عزیز سلام. من از خواننده های پروپا قرص شما هستم. معمولا تو وبلاگ گروهی که داریم که البته تا حدودی شخصیه بین خودمون , به شما لینک میدم و دوستای اونور آبیمو تسلی میدم که ببینید چقدر این ستاره قطبی کارش درسته و چه جای دوری زندگی میکنه! حالا میخوام بدونم این سفر سرد و پرهزینه به قطب شمال برای چی بوده؟ امیدوارم همیشه برامون همینطوری پرو پیمون بنویسی.

Anonymous said...

یه سوال داشتم و اینکه آلاسکا نفت دارد یا نه ؟ اگر ممکن هست اطلاعاتی در زمینه مناطق نفت خیز بدهید

Anonymous said...

به نام خدا
سلام دوست عزيز چند وقتي بود كه فرصت نكرده بودم وبلاگتان را بخوانم ولي امروز ديكه دلم تنگ شده بود وامروز مطالب سفر به قطب شمال را خواندم البته آخرين مطلب شما سمبوسه را چند روز قبل خوانده بودم خيلي جالب بود راستي يك احساسي دارم وآن اين است كه زماني كه نوشته ها وعكسها را نگاه مي كنم انگاري در قطب هستم واحساس سرما به آدم دست مي دهد از يك نفر ديگر هم پرسيدم او هم همين احساس را داشت در ايام نوروز براي كار بانكي به نازي آباد ( بازاردوم ) رفته بوديم البته قبل از عيد هم من چند بار رفته بودم واز ماهي فروشي كه در بازار تره بار وماهي فروشان نازي آباد كه در يكي از كوچه هاي پر رفت وآمد هست كوسه ماهي خريدم ماهي بوي بدي مي داد به فروشنده آن هم گفتم ولي اصرار وقسم كه ماهي سالم است وتازه آورده ايم ما هم قبول كرديم وچشمتان روز بد نبيند چراكه من بعد از خوردن كوسه ماهي دوروز نتوانستم به سر كار بروم وكارم كشيد به دكترو سونوگرافي وآزمايش و...
خلاصه در هفته دوم نوروز رفتم كه كار بانكي كه داشتم را انجام دهم به سراغ ماهي فروشه رفتيم ومن از وي گله كردم وبه ايشان گفتم نيامدم پول ويا خسارتي بگيرم فقط آمدم بگويم ماهي خراب به مردم نده . بعد هم از وي خواهش كرديم چند تا عكس از ماهي ها بگيريم وقصد مان اين بود كه از محله نازي آباد وبازار ماهي فروشان براي شما عكس بفرستيم ماهي فروشه حسابي ترسيده بود ومي گفته نكنه عكس را بدهيد به بهداشت . خلاصه ما برايش توضيح داديم كه از اين محله خانمي به سرزمين اسكيمو ها رفته وما اين عكس هارا براي او مي خواهيم خيالش راحت شد .
چند تا عكس هم از بازاردوم (‌ميدان ) گرفتيم ولي به دليل نداشتن ايميلتان نتوانستيم بفرستيم . خلاصه كه آن روز خيلي يادتان كرديم . دوست عزيز موفق باشيد .

Anonymous said...

Salaam,
just a simple question! what is less expensive in Alaska in compare with the main land?

Anonymous said...

سلام. جالب بود. نمیدانم اطلاع داری یا نه ولی در حال حاضر رد گیری ژنهای بشر نشان میدهد که انسان از آفریقا شروع به حرکت کرده و گروهی که به سمت شرق و مغولستان رفته اند از طریق آلاسکا وارد آمریکا شده اند و بومی های آمریکا و اسکیموها و مغولها و ساکنان سیبری اجداد مشترک دارند. حالا این عکسها را که میبینم با خودم فکر میکنم چه چیزی انسان را بر آن داشت تا وقتی به چنین مناطقی میرسید باز هم پیش رود؟ چه حسی موتور محرکه او بود؟ کنجکاوی؟ نیاز به محیط زندگی بهتر؟ کشورگشایی؟..... نمیدانم.